In u ristorante uccidintali squisitamente decoratu, un coppiu ben vestitu pusò i so culteddi è i forchetti, fighjendu u servitore ben vestitu è pulitu cù guanti bianchi chì apre lentamente u sugheru nantu à a buttiglia di vinu cù un cavatappi, per u pastu. vinu diliziosu cù culori attraenti ...
Sta scena pare familiar ? Una volta chì a parte elegante di l'apertura di l'buttiglia manca, pare chì l'umore di tutta a scena sparirà. Hè precisamente per quessa chì a ghjente hè sempre inconsciente chì i vini cù chjusi di cork sò spessu di megliu qualità. Hè stu casu? Chì sò i vantaghji è i svantaghji di i tappi di cork?
U tappu di sugheru hè fattu di una corteccia grossa chjamata cork oak. U tappu di sugheru tutale hè direttamente tagliatu è perforatu nantu à a tavola di sugheru per ottene un tappu di sugheru cumpletu, è ancu di legnu rottu è pezzi rotti. U tappu di sugheru ùn hè micca fattu tagliando è punzonando tutta a tavola di sugheru, pò esse fatta da a cullizzioni di i chips di sugheru rimanenti dopu à u tagliu precedente è dopu trià, incolla è pressendu...
Unu di i grandi vantaghji di u cork hè chì permette à una piccula quantità di ossigenu per entre lentamente in a buttiglia di vinu, perchè u vinu pò ottene un aroma è un gustu cumplessu è equilibratu, cusì hè assai adattatu per i vini cù u putenziale di invechjamentu. Attualmente, a maiò parte di i vini cù un forte putenziale d'invecchiamentu sceglienu Aduprà un tappu per sigillà a buttiglia. In tuttu, u sugheru naturali hè u primu tappu usatu cum'è un tappu di vinu, è hè attualmente u tappu di vinu più utilizatu.
In ogni casu, i corchi ùn sò micca perfetti è senza difetti, cum'è a contaminazione TCA di corchi, chì hè un grande prublema. In certi casi, u cork pruducerà una reazione chimica per pruduce una sustanza chjamata "tricloroanisole (TCA)". Se a sustanza TCA entra in cuntattu cù u vinu, l'odore pruduciutu hè assai dispiacevule, un pocu simili à l'umidità. L'odore di stracci o cartuni, è ùn pò micca sbarazzà. Un degustatore di vinu americanu hà cummentatu una volta nantu à a gravità di a contaminazione di TCA: "Una volta chì senti l'odore di un vinu contaminatu da TCA, ùn ti scurdate mai per u restu di a vostra vita".
A contaminazione TCA di u cork hè un difettu inevitabbile di u vinu di cork-sealed (ancu chì a proporzione hè chjuca, esiste ancu in una piccula quantità); per quessa chì u cork hà sta sustanza, ci sò ancu diverse opinioni. Hè cresce chì u sugheru di u vinu purterà alcune sustanzi durante u prucessu di disinfezzione, è poi scontru battìri è fungi è altre sustanzi per cunghjuntà per pruduce trichloroanisole (TCA).
In generale, i tappi sò boni è cattivi per l'imballu di vinu. Ùn pudemu micca pruvà à ghjudicà a qualità di un vinu da s'ellu hè imballatu cù sugheru. Ùn sapete micca finu à chì l'aroma di u vinu hà inzuppatu i vostri palati.
Tempu di post: 28-jun-2022