Cumu tastà u vinu cum'è un intenditore? Avete bisognu di maestru di sti vocabulariu prufessiunale

Descrivi l'acidità
Credu chì tutti sò assai familiarizati cù u gustu di "sour". Quandu beie un vinu cù una alta acidità, pudete sentu assai saliva in bocca, è i vostri guanciali ùn ponu micca cumpressà per sè stessu. Sauvignon Blanc è Riesling sò dui vini naturali d'acidità assai ricunnisciuti.
Certi vini, in particulare i vini rossi, sò cusì intensi chì pò esse difficiuli di sente l'acidità direttamente quandu si beie. In ogni casu, finu à chì fate attente à se l'internu di a bocca, in particulare i lati è u fondu di a lingua, cumencia à secrete assai saliva dopu à beie, pudete ghjudicà à pocu pressu u so livellu di acidità.
Se ci hè assai saliva, significa chì l'acidità di u vinu hè veramente alta. In generale, i vini bianchi anu una acidità più altu ch'è i vini rossi. Certi vini di postre pò ancu avè una alta acidità, ma l'acidità hè generalmente ben equilibrata cù a dolcezza, perchè ùn si senti micca particularmente acida quandu u beie.

Descrivi i tannini
I tannini si liganu à e proteine ​​​​in a bocca, chì ponu fà a bocca secca è astringente. L'acidu aghjunghjenu à l'amarezza di i tannini, perchè se un vinu ùn hè micca solu altu in l'acidità, ma ancu pisanti in tannini, si senti jerky è difficiuli di beie quandu hè ghjovanu.
In ogni casu, dopu à l'età di u vinu, alcuni di i tannini diventeranu cristalli è precipitate mentre l'ossidazione avanza; durante stu prucessu, i tannini stessi anu ancu sottumessu à certi cambiamenti, diventendu più fine, supple, è ancu possibbilmente Soft cum'è velvet.
À questu tempu, si tastà stu vinu di novu, diventerà assai sfarente di quandu era ghjovanu, u gustu serà più tondu è supple, è ùn ci sarà micca astringenza verde in tuttu.

Descrive u corpu
U corpu di u vinu si riferisce à u "pesu" è a "saturazione" chì u vinu porta à a bocca.

Se un vinu hè generale equilibratu, significa chì i so sapori, u corpu è i diversi cumpunenti anu righjuntu un statu d'armunia. Siccomu l'alcoolu pò aghjunghje corpu à un vinu, i vini chì sò troppu bassu alcolu pò esse magre; à l'inverse, les vins riches en alcool tendent à être plus corsés.
Inoltre, più altu hè a cuncentrazione di l'estratti secchi (cumpresi zuccheri, acidi non volatili, minerali, fenoli è glicerol) in u vinu, u più pesu serà u vinu. Quandu u vinu hè maturatu in botti di quercia, u corpu di u vinu cresce ancu per via di l'evaporazione di una parte di u liquidu, chì aumenta a cuncentrazione di l'estratti secchi.

 

 


Tempu di post: 02-09-2022