Cumu capisce u ciclu di vita di u vinu?

L'aroma è u gustu di una bona buttiglia di vinu ùn hè mai fissu, cambia cù u tempu, ancu in a durata di una festa.Tastà è catturà sti cambiamenti cù u core hè a gioia di tastà di vinu.Oghje avemu da parlà di u ciculu di vita di u vinu.

In u mercatu di vinu maturu, u vinu ùn hà micca una vita di conservazione, ma un periodu di beie.Cum'è a ghjente, u vinu hà un ciclu di vita.A so vita hà da sperimentà da a zitiddina à a ghjuventù, u sviluppu cuntinuu, à pocu à pocu ghjunghje à a maturità, è poi à pocu à pocu à decadenza, entra in a vechja, è infine mori.

In u cursu di a vita di u vinu, l'evoluzione di l'aroma hè vicinu à u cambiamentu di stagione.I vini ghjovani sò ghjunti à noi cù i passi di a primavera, è si stendenu sempre megliu cù a melodia di l'estiu.Da a maturità à a decadenza, l'aroma di u vinu dolce ricorda a cugliera di u vaghjimu, è infine vene à a fine di a vita cù l'arrivu di l'invernu.

U ciculu di vita hè un modu grandile per aiutà à ghjudicà a vita di un vinu è a so maturità.
E sfarenze trà i diversi vini sò evidenti, certi vini sò sempre ghjovani à 5 anni, mentre chì altri di a listessa età sò digià vechji.Cum'è a ghjente, ciò chì affetta u nostru statu di vita hè spessu micca età, ma mentalità.

primavera di vinu ligeru
Aromi di sprouts di piante verdi, fiori, frutti freschi, frutti agri è dolci.
vinu prima estate

Aromi di fenu, spezie botaniche, frutti maturi, arburi resinous, cibi arrustiti è minerali cum'è u pitroliu.

vinu di mezza età autunnale
Odori di frutti secchi, puree, meli, biscotti, arbusti, funghi, tabacco, pelle, fur è altri animali.
vinu d'inverno vintage

Aromi di frutta candita, gallina salvatica, muschi, ambra, tartufi, terra, frutti putrici, funghi muffa in i vini invecchiati.Un vinu chì ghjunghje à a fine di a so vita ùn hà più aromi.

Dopu à a lege chì tuttu s'alza è fala, hè quasi impussibile chì un vinu brilla in ogni tappa di a so vita.I vini chì mostranu un sapori di vaghjime maturu è eleganti sò prubabilmente mediocre in a so ghjuventù.

Tastate u vinu, sperimentate a vita, raffinate a saviezza

Yuval Harari, un storicu israelianu d'avanguardia, hà dettu in "A Breve Storia di u Futuru" chì a cunniscenza = a sperienza X a sensibilità, chì significa chì a manera di perseguite a cunniscenza richiede anni di sperienza per accumulà, è per esercitassi a sensibilità, perchè noi pò esse ghjustu capisce sti sperienze.A sensibilità ùn hè micca una capacità astratta chì pò esse sviluppata da leghje un libru o à sente un discorsu, ma una cumpetenza pratica chì deve esse maturata in pratica.È tastà u vinu hè una bella manera di esercite a sensibilità.
Ci sò centinaie di profumi diffirenti in u mondu di u vinu, micca tutti chì sò faciuli d'identificà.Per identificà, i prufessiunali classificà è riorganizeghjanu sti odori, cum'è frutti, chì ponu esse divisi in agrumi, frutti rossi, frutti neri è frutti tropicali.

Se vulete apprezzà megliu l'aromi cumplessi in u vinu, sentite i cambiamenti in u ciculu di vita di u vinu, per ogni aromu, avete da pruvà à ricurdà u so odore, se ùn pudete micca ricurdà, vi tocca à sente. sè stessu.Cumprate qualchi frutti è fiori di staghjoni, o odore un perfume unicu-florale, masticate una barra di cioccolata, o fate un caminu in u boscu.
Cum'è Wilhelm von Humboldt, una figura impurtante in a custruzzione di u sistema d'educazione mudernu, hà dettu una volta à u principiu di u 19u seculu, u scopu di l'esistenza hè "di caccià a saviezza da a più vasta sperienza di a vita".Hà scrittu ancu: "Ci hè solu un piccu per cunquistà in a vita - per pruvà à sperimentà ciò chì hè cum'è esse umanu".
Hè per quessa chì l'amatori di u vinu sò addicted to wine


Tempu di Postu: Nov-01-2022