A nova tecnulugia sviluppata da i scientifichi svizzeri pò migliurà u prucessu di stampa 3D di vetru

Trà tutti i materiali chì ponu esse stampati in 3D, u vetru hè sempre unu di i materiali più sfida. Tuttavia, i scientisti di u Centru di Ricerca di l'Istitutu Federale Svizzeru di Tecnulugia di Zurich (ETH Zurich) sò travagliendu per cambià sta situazione per mezu di una nova è megliu tecnulugia di stampa di vetru.

Avà hè pussibule di stampà l'uggetti di vetru, è i metudi più cumunimenti utilizati implicanu l'estrusione di vetru fusu o a sinterizzazione selettiva (riscaldamentu laser) di polvere di ceramica per cunvertisce in vetru. U primu hè bisognu di alte temperature è per quessa equipaghji resistenti à u calore, mentri l'ultimi ùn ponu micca pruduce oggetti particularmente cumplessi. A nova tecnulugia di l'ETH hà u scopu di migliurà sti dui difetti.

Contene una resina fotosensibile composta da plastica liquida è molécule organiche ligate à molécule chì cuntenenu silicuu, in altri termini, sò molécule ceramiche. Utilizendu un prucessu esistenti chjamatu trasfurmazioni di luce digitale, a resina hè esposta à un mudellu di luce ultravioletta. Ùn importa micca induve a luce colpisce a resina, u monomeru di plastica si reticulerà per furmà un polimeru solidu. U polimeru hà una struttura interna simile à un labirintu, è u spaziu in u labirintu hè pienu di molécule ceramiche.

L'ughjettu tridimensionale resultante hè poi sparatu à una temperatura di 600 ° C per brusgià u polimeru, lascendu solu a ceramica. In u sicondu focu, a temperatura di u focu hè di circa 1000 ° C, è a ceramica hè densificata in vetru poroso trasparente. L'ughjettu si riduce significativamente quandu hè trasfurmatu in vetru, chì hè un fattore chì deve esse cunsideratu in u prucessu di disignu.

I circadori anu dettu chì ancu s'è l'uggetti creati finu à avà sò chjuchi, e so forme sò abbastanza cumplesse. Inoltre, a dimensione di i pori pò esse aghjustate cambiendu l'intensità di i raghji ultraviolet, o altre pruprietà di u vetru pò esse cambiatu mischjendu borate o fosfate in a resina.

Un grande distributore di vetru svizzeru hà digià manifestatu interessu à utilizà a tecnulugia, chì hè un pocu simile à a tecnulugia sviluppata in l'Istitutu di Tecnulugia di Karlsruhe in Germania.


Postu tempu: Dec-06-2021