Riot causatu da tappi di buttiglia

In l'estate di u 1992, qualcosa di scandalizante in u mondu hè accadutu in Filippine. Ci sò stati rivolti in tuttu u paese, è a causa di sta rivolta era in realtà per un tappu di buttiglia di Pepsi. Questu hè simplicemente incredibile. Chì si passa ? Cumu un picculu tappu di buttiglia di Coca-Cola hà un affare cusì grande?

Quì avemu da parlà di una altra grande marca - Coca-Cola. Hè una di e bevande più famose in u mondu è a marca di punta in u campu di Coke. In u 1886, sta marca hè stata fundata in Atlanta, USA è hà una storia assai longa. . Dapoi a so nascita, Coca-Cola hè stata assai bona in publicità è marketing. À a fine di u 19u seculu è u principiu di u 20u seculu, Coca-Cola hà aduttatu più di 30 forme di publicità ogni annu. In u 1913, u numeru di materiale publicitariu annunziatu da Coca-Cola hà righjuntu 100 milioni. Unu, hè stupente. Hè precisamente perchè Coca-Cola hà fattu grandi sforzi per publicità è mercatu chì quasi domina u mercatu americanu.

L'uppurtunità di Coca-Cola per entra in u mercatu glubale era a Siconda Guerra Munniali. Induve andava l'armata di i Stati Uniti, Coca-Cola ci andava. Un suldatu pò piglià una buttiglia di Coca-Cola per 5 centesimi. Allora in a Siconda Guerra Munniali, Coca-Cola è Stars and Stripes eranu quasi a stessa cosa. In seguitu, Coca-Cola hà custruitu direttamente stabilimenti d'imbottigliamentu in i principali basi militari americani in u mondu. Sta serie di azzione hà fattu Coca-Cola accelerà u so sviluppu di u mercatu glubale, è Coca-Cola hà occupatu rapidamente u mercatu asiaticu.

Una altra marca Coca-Cola maiò, Pepsi-Cola, hè stata fundata assai prima, solu 12 anni dopu à Coca-Cola, ma si pò dì chì "ùn hè micca natu à u mumentu bellu". Coca-Cola era digià una bevanda à livellu naziunale in quellu tempu, è più tardi u mercatu glubale hè stata basamente hè monopolizatu da Coca-Cola, è Pepsi hè sempre stata marginalizata.
Ùn era micca finu à l'anni 1980 è 1990 chì PepsiCo hà intrutu in u mercatu asiaticu, cusì PepsiCo hà decisu di sfondà u mercatu asiaticu prima, è prima pusò a so vista in Filippine. Cum'è un paese tropicale cù u clima caldu, e bevande carbonatate sò assai populari quì. Benvenuti, u 12u più grande mercatu di bevande in u mondu. Coca-Cola era ancu populari in Filippine à questu tempu, è hà quasi furmatu una situazione di monopoliu. Pepsi-Cola hà fattu assai sforzi per rompe sta situazione, è hè assai ansiosa.

Quandu Pepsi era in perdita, un esecutivu di marketing chjamatu Pedro Vergara hà avutu una bona idea di marketing, chì hè di apre u coperchio è uttene un premiu. Credu chì tutti sò assai familiarizati cù questu. Stu metudu di cummercializazione hè stata utilizata in parechje bevande da tandu. U più cumuni hè "una buttiglia di più". Ma ciò chì Pepsi-Cola sprinkled in Filippine sta volta ùn era micca una piovana di "una buttiglia di più", ma soldi direttu, cunnisciutu cum'è u "Millionaire Project". Pepsi stamparà numeri diffirenti nantu à i tappi di buttiglia. I filippini chì compranu Pepsi cù numeri nantu à a tappa di a buttiglia avarà l'uppurtunità di ottene 100 pesos (4 US dollars, circa RMB 27) à 1 million pesos (circa 40 000 US dollars). RMB 270,000) premi in cash di quantità variate.

A quantità massima di 1 milione di pesos hè solu in i dui tappi di buttiglia, chì sò incisi cù u numeru "349". Pepsi hà ancu investitu in a campagna di marketing, gastendu circa $ 2 milioni. Chì era u cuncettu di 1 milione di pesos in i poveri Filippini in l'anni 1990? U salariu di un filippinu ordinariu hè di circa 10 000 pesos à l'annu, è 1 milione di pesos hè abbastanza per fà un omu ordinariu diventà un pocu riccu.

Allora l'avvenimentu di Pepsi hà suscitatu una crescita naziunale in Filippine, è tutte e persone anu compru Pepsi-Cola. Filippine avianu una pupulazione tutale di più di 60 milioni à quellu tempu, è circa 40 milioni di persone anu participatu à a corsa per cumprà. A quota di mercatu di Pepsi hè cresciutu per un pezzu. Dui mesi dopu à l'iniziu di l'avvenimentu, alcuni picculi premii sò stati tirati unu dopu à l'altru, è solu l'ultimu premiu maiò hè stata. Infine, u numeru di u primu premiu hè statu annunziatu, "349"! Centinaie di millaie di filippini stavanu bollendu. Acclamanu è saltavanu, pensendu ch'elli avianu inauguratu u puntu culminante di a so vita, è stanu infine per trasfurmà u pesciu salatu in un omu riccu.

Corrunu entusiasmati à PepsiCo per riscattà u premiu, è u persunale di PepsiCo era completamente stupitu. Ùn deve esse solu duie persone ? Cumu pò esse tante persone, densamente imballate, in gruppi, ma fighjendu u numeru nantu à u tappu di buttiglia in e so mani, hè veramente "349", chì succede? U capu di PepsiCo guasi cascatu à a terra. Hè risultatu chì a cumpagnia hà fattu un sbagliu quandu stampava i numeri nantu à i tappi di buttiglia attraversu l'urdinatore. U numeru "349" hè statu stampatu in gran numaru, è centinaie di millaie di tappi di buttiglia sò stati pieni di stu numeru, cusì ci sò centinaie di millaie di Filippini. Omu, tocca stu numeru.

Chì pudemu fà avà ? Hè impussibile di dà un milione di pesos à centinaie di millaie di persone. Hè stimatu chì a vendita di tutta a cumpagnia di PepsiCo ùn hè micca abbastanza, cusì PepsiCo hà annunziatu rapidamente chì u numeru era sbagliatu. In fatti, u veru numeru di jackpot hè "134", centinaie di millaie di Filippini Just affucanu in u sognu di esse milionariu, è di colpu li dite chì per via di i vostri sbagli, hè di novu poviru, cumu ponu i Filippini accettanu? Allora i Filippini cuminciaru à prutestà cullettivamente. Marchionu in i carrughji cù banners, accusendu PepsiCo cù altoparlanti per ùn mantene a so parolla, è batte u staffu è i guardiani di sicurità à a porta di PepsiCo, creendu u caosu per un pezzu.

Videndu chì e cose andavanu peggiu è peghju, è a reputazione di a cumpagnia hè stata seriamente dannata, PepsiCo hà decisu di spende $ 8,7 milioni (circa 480 milioni di pesos) per sparte ugualmente trà e centinaie di millaie di vincitori, chì puderianu solu ottene 1000 pesos ognunu. Circa, da 1 milione di pesos à 1 000 pesos, sti Filippini anu sempre manifestatu una forte insatisfazione è cuntinuavanu à prutestà. A viulenza in questu tempu hè ancu crescente, è Filippine hè un paese cù poca sicurezza è ùn pò micca aiutà i pistoli, è parechji banditi cù motivi ulteriori si sò ancu uniti, cusì tuttu l'incidentu si trasformò da prutestazioni è cunflitti fisici à balle è attacchi di bombe. . . Decine di treni Pepsi sò stati culpiti da bombe, parechji impiegati di Pepsi sò stati ammazzati da bombe, è ancu parechji innocenti sò stati ammazzati in a rivolta.

Sottu à sta situazione incontrollable, PepsiCo si ritirò da Filippine, è u populu filippinu era sempre dispiacevule cù stu cumpurtamentu "corsa" di PepsiCo. Anu cuminciatu à cumbatte i prucessi internaziunali, è stabiliscenu una alleanza speciale "349" per trattà e disputi internaziunali. materia d'appellu.

Ma Filippine hè un paese poviru è debule dopu tuttu. PepsiCo, cum'è una marca americana, deve esse rifuggiata da i Stati Uniti, cusì u risultatu hè chì ùn importa quante volte i filippini appellu, fallenu. Ancu a Corte Suprema in Filippine hà rignatu chì Pepsi ùn avia micca ubligatoriu di riscattà u bonus, è hà dettu chì ùn accettà più u casu in u futuru.

À questu puntu, tuttu hè quasi finitu. Ancu s'ellu PepsiCo ùn hà micca pagatu alcuna compensazione in questa materia, pare avè vintu, ma PepsiCo pò esse dichjaratu chì hà fallutu cumplettamente in Filippine. Dopu questu, ùn importa micca quantu Pepsi hà pruvatu, ùn pudia micca apre u mercatu filippinu. Hè una cumpagnia di scam.


Tempu di Postu: Aug-26-2022