Oghje, l'editore vi parlerà di un veru casu chì hè accadutu ghjustu durante a festa di a Festa Naziunale ! Cum'è un zitellu cù una vita notturna ricca, l'editore hà naturalmente una piccula riunione ogni ghjornu è una grande riunione dui ghjorni durante u ghjornu Naziunale. Di sicuru, u vinu hè ancu indispensabile. Appena quandu l'amici aperti felicemente un vinu, si trovanu di colpu chì u sugheru era pelu (stornatu)
Stu vinu hè sempre bevibile ? Serà velenosa s'ellu beiu ? Averaghju diarrea si beiu ? Aspittendu in linea, assai urgente! ! !
Quandu tutti sò intricati in i so cori, venite à dì a verità à i vostri amichi !
Prima di tuttu, vi vogliu dì: s'è vo scontru un sugheru di vinu muffa è peloso, ùn vi preoccupate micca o siate tristi. U muffa ùn significa micca necessariamente chì a qualità di u vinu hè deteriorata. Certi cantine anu ancu fieru di u fattu chì u sugheru hè muffa ! Ùn siate micca tristi ancu s'è vo scopre chì hè veramente andatu male, basta à scaccià.
Cù una rassicurazione, cuntinuemu à analizà a situazione specifica.
Un amicu si n'andò in Italia cù un gruppu, è quandu ellu vultò, era assai arrabbiatu è si lagnava à mè: "U gruppu turisticu ùn hè micca una cosa. Ci anu purtatu in a cantina di una cantina per visità è cumprà vinu. Aghju vistu chì u vinu era bruttu, è qualchi buttigli eranu muffa. Iè. Qualchissia hà veramente compru, in ogni modu, ùn aghju micca compru una buttiglia. Ùn aghju micca unisce à u gruppu a prossima volta, eh!
L'editore dopu aduprà e parolle originali spiegate à ella in quellu tempu, è spiegà à tutti di novu.
Tuttu u mondu sapi chì l'ambiente ideale per a preservazione di u vinu hè a temperatura constante, l'umidità constante, a prova di luce è a ventilazione. U vinu chì deve esse sigillatu cù un cork deve esse situatu horizontalmente o à l'inversu, in modu chì u liquidu di vinu pò cuntattà sanu à u cork, è mantene u cork. Umidità è strettezza.
L'umidità hè di circa 70%, chì hè u megliu statu di almacenamiento per u vinu. S'ellu hè troppu umitu, l'etiqueta di u sugheru è u vinu pudrirà; s'ellu hè troppu seccu, u cork s'asciugherà è perde a so elasticità, facendu impussibile di segellà a buttiglia strettu. A temperatura più adatta per u almacenamentu hè 10 ° C-15 ° C.
Allora, quandu andemu in a cantina di a cantina, truveremu chì l'internu hè ombreggiatu è frescu, è i mura sò umidi à u toccu, è parechji pareti di a cantina più vechje seep l'acqua.
Quandu truvamu tracce di muffa nantu à a superficia di u cork, a reazione in a nostra mente deve esse chì l'buttiglia hè stata guardata in un ambiente relativamente umitu, è l'umidità in l'aria hà causatu u moldu nantu à a superficia di u cork. U statu muffa hè un ambiente cù una bona umidità per u vinu, chì solu risponde à i bisogni di almacenamiento di vinu.
Corks di vinu moldu pò esse divisu in duie situazioni: unu hè muffa nantu à a superficia superiore di u cork; l'altru hè muffa nantu à a superficia superiore è inferiore di u cork.
01
Muffa nantu à a superficia suprana di u cork, ma micca in a parte sottu
Sta situazione mostra chì l'ambienti di almacenamentu di u vinu hè relativamente umitu, chì pò ancu pruvucà da u latu chì u cork di u vinu è a bocca di l'buttiglia sò in perfetta armunia, è nè muffa nè ossigenu entra in u vinu.
Questu hè veramente cumunu in i cantine di certi vechji vignaghjoli europei, in particulare in quelli vechji vini chì sò stati guardati per un bellu pezzu, u muffa spessu si trova in elli. In generale, ogni deci o vint'anni, per impedisce chì u sugheru s'addolcisce completamente, a cantina organizzarà a sostituzione di u sugheru in modu unificatu.
Per quessa, u cork muffa ùn hà micca influenza in a qualità di u vinu, ma à volte hè una manifestazione cumuni di u vinu vechju o di u vinu d'alta qualità. Questu pò ancu spiegà perchè i pruprietarii di cantine in Germania è in Francia sò fieri di u fattu chì ci hè u muffa in a cantina! Di sicuru, se un cliente compru sti vini in a cantina, a cantina hà sempre pulita a buttiglia di vinu per vede s'ellu ci vole à esse chjusu, è etichettate u vinu è imballate prima di dà à u cliente.
Muffa nantu à a superficia superiore è inferiore di u cork
Stu tipu di situazione hè assai rara, perchè in generale ricumandemu di guardà u vinu pianu, nò? Questu hè sopratuttu veru in a cantina di vinu, induve prestanu più attenzione à mette u vinu pianu o à l'inversu per chì u vinu hè in cuntattu tutale cù a superficia inferjuri di u cork. U muffa nantu à a superficia superiore è inferiore di u cork, generalmente si trova più spessu in i vini chì sò posti verticalmente, salvu chì u vignaghjolu hà fattu deliberatamente (Shanshou)
Quandu si trova sta situazione, ùn hè micca cunsigliatu per beie sta buttiglia di vinu, perchè u moldu nantu à a superficia inferjuri hà dimustratu chì u moldu hè in u vinu, è u vinu pò esse deterioratu. U moldu assorberà a nutrizione di u vinu per crià heteroaldehydes o heterocetones, chì mette in periculu a salute umana.
Di sicuru, s'ellu hè un vinu chì ti piace assai, pudete ancu pruvà più: pour una piccula quantità di vinu in u vetru è osservate se u vinu hè nuvoloso; poi annusate cù u nasu per vede s'ellu u vinu hà un odore peculiar; Sì avete i dui, prova chì stu vinu hè veramente imbevibile ! Per a salute, tagliemu l'amore !
parlava tantu
Tuttu u mondu deve sapè chì un pocu capelli nantu à a superficia di u cork di vinu hè innocu
Tempu di Postu: Dec-12-2022