U 15 d'ottobre, i circadori di l'Università di Tecnulugia di Chalmers in Svezia anu creatu cun successu un novu tipu di vetru ultra-stabile è durable cù applicazioni potenziali cumprese a medicina, i schermi digitali avanzati è a tecnulugia di cellule solari. U studiu hà dimustratu chì cumu mischjà parechje molécule (finu à ottu à u tempu) pò pruduce un materiale chì cumporta u megliu cum'è i migliori agenti di furmazione di vetru attualmente cunnisciuti.
U vetru, cunnisciutu ancu "solidu amorfu", hè un materiale senza una struttura urdinata à longu andà - ùn forma micca cristalli. Per d 'altra banda, i materiali cristallini sò materiali cù mudelli assai urdinati è ripetuti.
U materiale chì generalmente chjamemu "vetru" in a vita di ogni ghjornu hè principalmente basatu nantu à a silice, ma u vetru pò esse fattu di parechji materiali diffirenti. Per quessa, i circadori sò sempre interessatu à truvà novi modi per incuragisce diverse materiali per furmà stu statu amorfu, chì pò purtà à u sviluppu di novi vetru cù proprietà migliurate è novi applicazioni. A nova ricerca publicata recentemente in a rivista scientifica "Science Advances" rapprisenta un passu impurtante per a ricerca.
Avà, solu mischjendu parechje molécule diverse, avemu apertu di colpu u putenziale di creà materiali di vetru novi è megliu. Quelli chì studianu e molécule organiche sanu chì l'usu di una mistura di duie o trè molécule diverse pò aiutà à furmà u vetru, ma pochi ponu s'aspittà chì l'aghjunzione di più molécule uttene risultati cusì eccellenti ", u squadra di ricerca hà guidatu a ricerca. U prufessore Christian Müller da u Dipartimentu di Chimica è Ingegneria Chimica di l'Università di Ulms hà dettu.
I migliori risultati per qualsiasi materiale di forma di vetru
Quandu u liquidu rinfriscà senza cristallizazione, u vetru hè furmatu, un prucessu chjamatu vitrificazione. L'usu di una mistura di dui o trè molécule per prumove a furmazione di vetru hè un cuncettu maturu. Tuttavia, l'effettu di mischjà un gran numaru di molécule nantu à a capacità di furmà u vetru hà ricevutu pocu attenzione.
I circadori anu pruvatu una mistura di quant'è ottu molécule di perilene diffirenti, chì solu anu una alta fragilità - sta caratteristica hè ligata à a facilità cù quale u materiale forma vetru. Ma mischjà parechje molécule inseme porta à una riduzione significativa di a fragilità è si forma un vetru assai forte cù una fragilità ultra-bassa.
"A fragilità di u vetru chì avemu fattu in a nostra ricerca hè assai bassu, chì rapprisenta a megliu capacità di forma di vetru. Avemu misuratu micca solu qualsiasi materiale urganicu, ma ancu polimeri è materiali inorganici (cum'è u vetru metallicu grossu). I risultati sò ancu megliu cà u vetru ordinariu. A capacità di furmazione di vetru di u vetru di a finestra hè unu di i migliori formatori di vetru chì sapemu ", disse Sandra Hultmark, un studiente di duttore in u Dipartimentu di Chimica è Ingegneria Chimica è l'autore principale di u studiu.
Allargà a vita di u produttu è salvà risorse
L'applicazioni impurtanti per u vetru organicu più stabile sò tecnulugii di visualizazione cum'è schermi OLED è tecnulugii d'energia rinnuvevuli cum'è cellule solari organiche.
"L'OLED sò cumposti da strati di vetru di molécule organiche emittenti di luce. Se sò più stabili, pò aumentà a durabilità di l'OLED è, infine, a durabilità di a visualizazione ", spiegò Sandra Hultmark.
Un'altra applicazione chì pò esse benefiziu di un vetru più stabile hè a droga. A droga amorfa si dissolve più veloce, chì aiuta à assorbe rapidamente l'ingredientu attivu quandu hè ingeratu. Dunque, assai droghe utilizanu forme di droga chì formanu vetru. Per a droga, hè vitale chì u materiale vitreu ùn si cristalizzieghja micca in u tempu. A più stabile a droga vetru, u più longu a vita di a droga.
"Cù vetru più stabile o novi materiali di furmazione di vetru, pudemu allargà a vita di serviziu di un gran numaru di prudutti, risparmiendu cusì risorse è ecunumia", disse Christian Müller.
"A vitrificazione di a mistura di Xinyuanperylene cun fragilità ultra-bassa" hè stata publicata in a rivista scientifica "Science Advances".
Postu tempu: Dec-06-2021