E persone chì spessu beie vinu deve esse assai familiarizati cù l'etichette di vinu è i tappi, perchè pudemu sapè assai di u vinu leghjendu l'etichetta di vinu è osservendu i tappi di vinu. Ma per i buttigli di vinu, assai bevitori ùn prestanu micca assai attenzione, ma ùn sanu micca chì i buttigli di vinu anu ancu parechji secreti scunnisciuti.
1. L'origine di i buttigli di vinu
Parechje persone ponu esse curiose, perchè a maiò parte di i vini sò imbottigliati in buttigli di vetru, è raramente in latti di ferru o buttigli di plastica?
U vinu hè apparsu prima in u 6000 aC, quandu nè u vetru nè a tecnulugia di fabricazione di ferru hè stata sviluppata, è ancu di plastica. À quellu tempu, a maiò parte di i vini eranu principarmenti imballati in vasi di ceramica. Circa 3000 aC, i prudutti di vetru cuminciaru à apparisce, è à questu tempu, certi bicchieri di vinu di alta qualità cuminciaru à esse fatti di vetru. In cunfrontu cù i bicchieri di vinu di porcellana originale, i bicchieri di vinu di vetru ponu dà à u vinu un gustu megliu. Ma i buttigli di vinu sò sempre guardati in vasi di ceramica. Perchè u livellu di a pruduzzioni di vetru ùn era micca altu à quellu tempu, i buttigli di vetru fatti eranu assai fragili, chì ùn era micca cunvenutu per u trasportu è u almacenamentu di u vinu. In u 17u seculu, apparsu una invenzione impurtante - furnace di carbone. Sta tecnulugia hà aumentatu assai a temperatura quandu facia u vetru, chì permette à e persone di fà un vetru più grossu. À u listessu tempu, cù l'apparizione di corks di quercia in quellu tempu, i buttigli di vetru rimpiazzavanu bè i vasi di ceramica precedente. Finu à questu ghjornu, i buttigli di vetru ùn sò micca rimpiazzati da latte di ferru o buttigli di plastica. Prima, hè duvuta à fatturi storichi è tradiziunali; siconda, hè chì i buttigli di vetru sò estremamente stabili è ùn affettanu micca a qualità di u vinu; terzu, i buttigli di vetru è i tappi di quercia ponu esse integrati perfettamente per furnisce u vinu cù l'incantu di l'invecchiamentu in buttigli.
2. Caratteristiche di i buttigli di vinu
A maiò parte di l'amatori di vinu ponu dì e caratteristiche di i buttigli di vinu: i buttigli di vinu rossu sò verdi, i buttigli di vinu biancu sò trasparenti, a capacità hè 750 ml, è ci sò solchi in u fondu.
Prima, fighjemu u culore di a buttiglia di vinu. À u 17u seculu, u culore di i buttigli di vinu era verde. Questu era limitatu da u prucessu di buttiglia à l'epica. I buttigli di vinu cuntenenu assai impurità, cusì i buttigli di vinu eranu verdi. In seguitu, a ghjente hà truvatu chì i buttigli di vinu verde scuru aiutavanu à prutezzione di u vinu in l'buttiglia da l'influenza di a luce è aiutanu à l'età di u vinu, cusì a maiò parte di i buttigli di vinu sò stati fatti verdi scuri. U vinu biancu è u vinu rosé sò generalmente imballati in buttigli di vinu trasparenti, sperendu à mustrà i culori di u vinu biancu è u vinu rosé à i cunsumatori, chì ponu dà à a ghjente una sensazione più rinfrescante.
Siconda, a capacità di buttigli di vinu hè cumpostu di parechji fatturi. Unu di i mutivi hè sempre di u 17u seculu, quandu a buttiglia era fatta manualmente è si basava nantu à i soffiatori di vetru. Influenzatu da a capacità pulmonale di i soffiatori di vetru, a dimensione di i buttigli di vinu à quellu tempu era trà 600-800 ml. U sicondu mutivu hè a nascita di botti di quercia standard: i picculi botti di quercia per u trasportu sò stati stabiliti à 225 litri in quellu tempu, cusì l'Unione Europea hà stabilitu a capacità di buttigli di vinu à 750 ml in u XXu seculu. Una botte di quercia cusì chjuca pò cuntene solu 300 buttigli di vinu è 24 scatuli. Un altru mutivu hè chì certi pirsuni pensanu chì 750 ml pò pour 15 vetri di 50 ml di vinu, chì hè adattatu per una famiglia per beie à un pranzu.
Ancu se a maiò parte di i buttigli di vinu sò 750 ml, ci sò avà buttigli di vinu di diverse capacità.
Infine, i grooves à u fondu di l'buttiglia sò spessu mitichi da parechje persone, chì crèdenu chì u più profondu i grooves à u fondu, più altu hè a qualità di u vinu. In fatti, a prufundità di i grooves à u fondu ùn hè micca necessariamente ligata à a qualità di u vinu. Certi buttigli di vinu sò cuncepiti cù grooves per permette chì u sedimentu sia cuncentratu intornu à l'buttiglia, chì hè cunvenutu per a rimuzione quandu si decanta. Cù a migliione di a tecnulugia di vinificazione mudernu, i dregs di vinu ponu esse filtrati direttamente durante u prucessu di vinificazione, per quessa, ùn ci hè micca bisognu di groove per sguassà u sedimentu. In più di questu mutivu, i grooves à u fondu ponu facilità l'almacenamiento di vinu. Se u centru di u fondu di a buttiglia di vinu hè protruding, serà difficiule di mette a buttiglia ferma. Ma cù a migliione di a tecnulugia muderna di fabricazione di bottiglia, stu prublema hè ancu risolta, cusì i groove à u fondu di a buttiglia di vinu ùn sò micca necessariamente ligati à a qualità. Parechje cantine mantenenu sempre i solchi à u fondu più per mantene a tradizione.
3. Diversi buttigli di vinu
L'amatori di vinu attenti ponu truvà chì i buttigli di Borgogna sò completamente diffirenti da i buttigli di Bordeaux. In fatti, ci sò assai altri tipi di buttigli di vinu oltri i buttigli di Borgogna è i buttigli di Bordeaux.
1. Bottiglia di Bordeaux
A buttiglia standard di Bordeaux hà a stessa larghezza da cima à fondu, cù una spalla distinta, chì pò esse usata per sguassà u sedimentu da u vinu. Questa buttiglia pare seriu è dignitosa, cum'è una elite cummerciale. I vini in parechje parte di u mondu sò fatti in buttigli di Bordeaux.
2. Bottiglia di Borgogna
U fondu hè columnar, è a spalla hè una curva elegante, cum'è una dama grazia.
3. Chateauneuf du Pape Bottle
Simile à a buttiglia di Borgogna, hè un pocu più fino è più altu ch'è a buttiglia di Borgogna. A buttiglia hè stampata cù “Chateauneuf du Pape”, u cappellu di u Papa è e doppie chjavi di San Petru. A buttiglia hè cum'è un cristianu devotu.
Bottiglia Chateauneuf du Pape; Fonte di l'imaghjini: Brotte
4. Bottiglia di Champagne
Simile à l'buttiglia di Borgogna, ma a cima di l'buttiglia hà un segellu di corona per a fermentazione secundaria in l'buttiglia.
5. Bottiglia di Provenza
Hè più apprupriatu di discrive a buttiglia di Provenza cum'è una bella ragazza cù una figura in forma di "S".
6. Bottiglia d'Alsazia
A spalla di l'buttiglia d'Alsazia hè ancu una curva elegante, ma hè più slender chì a buttiglia di Borgogna, cum'è una zitella alta. In più di l'Alsazia, a maiò parte di i buttigli di vinu tedeschi utilizanu ancu stu stile.
7. Bottiglia di Chianti
I buttigli di Chianti eranu urigginariamenti buttiglii grossi, cum'è un omu pienu è forte. Ma in l'ultimi anni, u Chianti hà sempre più tendenza à aduprà buttigli di Bordeaux.
Sapendu questu, pudete esse capaci di indovinà l'urìgine di un vinu senza guardà l'etichetta.
Tempu di post: Jul-05-2024